Bodamské jezero

Obři na obloze

Bodamské jezero, to je nekonečný ráj vodních sportů a radovánek všeho druhu, od koupání a potápění přes jízdu na motorovém člunu či vodních lyžích, jachting, surfování, kanoistiku až třeba po okružní plavby. Nádheru, barvy i vůně zdejší krajiny lze vychutnávat také ze sedla kola či koňského hřbetu, ale i z oblohy, kam vás vynese vzducholoď, kultovní zeppelin nejnovější generace. Právě u Bodamského jezera se před více než stoletím začaly psát dějiny luxusní letecké přepravy a zhmotnil se sen o řiditelné vzducholodi...

Bodamské jezero - vzducholoděRodák z Kostnice, hrabě Ferdinand von Zeppelin, potomek německého šlechtického rodu, jehož kořeny sahají až do 13. stol., se s létáním seznámil za americké občanské války. Tehdy pětadvacetiletý Zeppelin sloužil jako pozorovatel u armády Severu, která ke sledování bojiště často používala balony naplněné plynem. Tehdy se také poprvé v životě balonem i proletěl, což byl pro něj evidentně zlomový okamžik. Na vysněnou stavbu vlastních vzducholodí si však musel počkat více než čtvrtstoletí. Na vojáka z povolání a časem i absolventa strojařiny a chemi čekala prusko-rakouská válka i válka s Francií. Myšlenka řiditelné vzducholodě se zřejmě zrodila při pozorování francouzských balonů odlétajících se zprávami z obležené Paříže. Technicky vzdělanému Zeppelinovi bylo hned jasné, že praktické využití má pouze let, jehož směr lze ovlivnit. Pro realizaci mu však chybělo v podstatě vše. Peníze, dostatečně výkonný a hlavně lehký motor i podpora vojenských míst. Prosadit vývoj vzducholodí pod záštitou armády se mu nepodařilo. Po předčasném odchodu do výslužby v roce 1891 v hodnosti generálporučíka však Zeppelin v realizaci svého snu pokračoval. Trvalo téměř dalších deset let, než se jeho vzducholoď s pevnou kostrou a benzinovými motory poprvé vznesla nad vody Bodamského jezera, kde si u Friedrichshafenu udělal základnu...

Obsah košíku

košík je prázdný
Dolní navigace